ERC

20/12/11

UNA CANÇÓ INFANTIL



A, el mestre em va pegar.
E, jo no vaig fer res.
I, jo no vaig venir.
O, jo no estava bo.
U, la culpa la tens tu.


El títol d’aquesta cançó queda una mica fora de temps perquè avui els mestres no peguen. Avui ho podríem canviar per “...el mestre em va renyar”.

Aquesta cançó infantil no l’havia acabat d’entendre mai, però la política municipal me l’ha aclarit una mica. Qui ho havia de dir!

A, el mestre em va renyar. Això vol dir: Tothom va contra mi; em posen pals a les rodes, els funcionaris no ajuden, l’oposició diu que ho faig malament...

E, jo no vaig fer res. Parlant del tema del radar, La Vanguardia reproduïa unes declaracions: Alguna cosa no s’ha fet bé. És que les coses es fan soles?

I, jo no vaig venir. És el jo no hi era; m’ho he trobat fet; és una herència.

O, jo no estava bo. Aquest vers és el més subtil: Les circumstàncies, el dia a dia, el timing... no permeten fer-ho millor.

U, la culpa la tens tu. Aquesta és la definitiva: Si pots, culpa algú altre: Els funcionaris ja sabem com són; l’oposició no em va deixar demanar cinc milions d’euros; el secretari i l’interventor tot ho veuen malament...

Resumint: El govern, si no ho fa millor és per culpa d’altres, o per les circumstàncies, o per les herències...

Això sí: Quan el govern s’entossudeix a fer una cosa, donant per fet que el tècnic o funcionari corresponent n’informarà en contra, es contracten serveis externs que sempre diuen que sí.

El darrer exemple n’és la modificació del contracte de l’aigua sense passar per ple i basant-se en uns arguments de dubtosa interpretació. Aquesta modificació pot ser nul·la de ple dret. Si és així, també serà culpa de l’assessor extern? La culpa no ho sé, però l’encariment del metre cúbic el pagarà el ciutadà.

La cançó és el retrat de l’arquetip de nen una mica consentit que es queixa de tot i no vol admetre quan s’equivoca. Aquesta és una etapa de l’infantesa que poc o molt tots hem passat, però ara hem de madurar.

Aquest govern ha de madurar! Ja fa quatre anys que hi són i les herències ja haurien d’estar en vies de solució o, si més no, periodificades (tots els governs nous en tenen, d’herències). El personal hauria d’estar organitzat i ben dirigit. I, en general, el futur ben planificat.

Un bon dirigent és el que sap treure profit de l’equip que té, i si li donen possibilitats el millora. Que el govern aprofiti l’equip que té, i si no ho sap fer, que algú canviï l’entrenador!

La culpa és negra i ningú no la vol. Hem de deixar de parlar de culpa i reflexionar.

El grup municipal d’ERC desitja que l’any nou ens permeti reflexionar sobre el bo i el dolent de nosaltres mateixos i que aquesta reflexió ens dugui la felicitat pel 2012.

Eduard Rovira Gual
Grup Municipal d’E.R.C.